Wednesday, February 16, 2011

What do I Want and Need (for now)?

1. i want to quit my job as soon as possible!
aku dh bosanlah keje yg x mencabar minda aku nie! menyusahkan aku je belajar tinggi2, dapat MASTER tapi hampeh.... that's why aku ingin mencarik sesuatu yg mencabar yang membolehkan aku kerja ikut waktu aku sesuka hati, mempergunakan kebolehan aku sebaik mungkin dan yang sewaktu dgnnyalah! kasar kedengarannya kan? tapi itulah hakikatnye! kenapa x berhenti skarang?? apa... ingat aku nie bodoh ke nak berhenti x tentu pasal? mestilah kena ada strong income utk back-up.... hehehehe... tungguuuuuuuuuuuuu.....




2. i want to 'loan-less'!
hahahaha... apa ke benda ni? hahahaha... maknanye aku nak bebas dari semua hutang piutang yg ada! bebanan hutang yang aku tanggung tu aku nak make sure semua berbayar abis.... biar kembang kuncup hidung aku ke bank tabur duit kat dorang... meh, meh sini aku bayarler semua hutang-hutang aku tu.... ingat aku x mampu ke? hahahahaha..... insya allah ek!



3. i want to fully-furnish my dream condo
aku dh beli property aku sendiri... hasil titik peluh aku sendiri... bermula dgn down payment sampailer tiap2 bulan, duit aku sendiri! i repeat... DUIT AKU SENDIRI! satu sen pun aku x mintak makbapak aku *bangganyeeeeeeeeeee*.... hahahaha... for those yg kenal aku, kenal family aku tau ler apa aku maksudkan... bagi yg tak kenal, buat2ler tau ek! hahahahaha
well, i am proud! truly proud.. at last memiliki rumah sendiri... betul2 kat city centre! pewittttttttttttt... ramai *kekwn yg kenal* yg tau aku beli kat mana (especially yg keje loan/bank) dok cakap kat aku untungnye ko beli kat sinun sinun! hahahaha... ini semua cik abe punye pasal! soh aku beli... makaceh sayang... ilapu 1 2 3 lah! hahahahahaha...

well, nak buat investmentkan, so aku kenalah menghiasi rumah nie! mula2 aku ingat nak duduk ler dalam setahun dua then carik penyewa... aci kan? dok kira2 mau kena carik dlm rm50-rm100k nie! adoiiiiiiiiiiiiiii... mana nak cekau duit byk tu?





4. i want to shop till i drop
mmglah now pun aku buat gitu, tapi kali ni aku nak betul2 shop till aku sendiri drop ke lantai sbb angkut byk sgt paperbags! hahahahahaha
Chanel? LV? Bvlgary? dgn tokey2nye aku beli skali lah........ hahahahahaha





5. i want to travel around the world
yup! walaupun dh byk negara aku pergi tapi still, ada afew tak dpt pergi lagi and kalini aku betul2 nak make sure that at least 2 times a year aku kena travel! especially MEKAH! adoiiiii... situ aku x pergi2 lagi... bile nak g nie? *sob sob* amboi2x, tempat lain dh pergi, ke sana ko x pergi ek... isk3x.....



tapi paling penting, jangan lupa bersedekah ek! itu yg lebih afdal... *winks*


last but not least, it doesn't matter apa yg ko nak atau dapat, tanpa bersyukur kepadaNya ko takkan rasa bahagia! dan kena beringat sentiasa.... hehehehe

:: ini adalah kehendak dan kemahuan diriku... tiada kena mengena dgn yang hidup ataupun yang dh mati ::

No comments:

Post a Comment